Zobacz, jak może wyglądać Twoja zmiana z Dietą OXY na przykładzie 1–dniowego jadłospisu na 1600 kcal. Pamiętaj jednak o tym, że każdy decydujący się na zmianę z OXY dostaje jadłospis indywidualnie dopasowany do jego potrzeb – włączając w to dobór odpowiedniej kaloryczności, oraz rodzaj posiłków.

Przekonaj się, że walka o najlepszą wersję samej z siebie z Dietą OXY jest prosta, smaczna i przyjemna!

jadłopis diety OXY

Indywidualne dopasowanie

Dieta OXY to dieta online, do której dostęp możesz mieć również za pomocą aplikacji na smartfona! Stawia ona na indywidualne dopasowanie. To właśnie dzięki temu jest ona tak skuteczna! Każdy z nas ma przed sobą inne cele i z innego miejsca startuje.

To Ty decydujesz o kształcie swojej diety, zaczynając od określenia celu:

  • redukcja masy ciała

  • utrzymanie obecnej masy ciała

  • przybranie na masie

Twój indywidualny cel zestawiony z wiekiem, wagą, płcią, poziomem aktywności fizycznej i wzrostem trzeba wziąć pod uwagę, kiedy ustalamy zapotrzebowanie kaloryczne. Dla każdego z nas jest ono inne!

dzien z dieta oxy

Przykładowy jadłospis 1600 kcal

Wystarczy tylko moment i indywidualnie ułożony plan diety jest dostępny na Twoim koncie, na stronie internetowej Diety OXY. Jeśli chcesz mieć go zawsze przy sobie, to koniecznie pobierz naszą aplikację na swojego smartfona.

Na każdy dzień Twojej zmiany przewidzianych jest aż 5 przepisów, na pyszne i sycące posiłki:

  • śniadanie
  • przekąska poranna
  • obiad
  • przekąska wieczorna
  • kolacja

Niezwykle ważne jest to, żeby nie pomijać żadnego z nich. Tylko sumienne przestrzeganie zasad da Ci efekty, o jakich marzysz!

jadłopis diety OXY

Śniadanie:

Tosty z pieczarkami i mozzarellą

Kaloryczność 375/400 kcal Białka 17/15 g 16% Tłuszcze 12/11 g 26% Węglowodany 61/60 g 58%

  • Chleb żytni pełnoziarnisty 2 kromki 80 g

  • Pieczarka uprawna świeża 4 sztuki 80 g

  • Ser mozzarella w zalewie 1 plaster 25 g

Sposób przygotowania:

  1. Pieczywo przekroić na pół.
  2. Pieczarki opłukać i pokroić w drobne plastry.
  3. Pomiędzy kromki włożyć do środka mozzarellę oraz pieczarki.
  4. Tosty podpiekać około 5 minut.
  5. Podawać z warzywami.

Przekąska poranna:

Pudding ryżowy z musem owocowym

Kaloryczność 265/240 kcal Białka 10/9 g 12% Tłuszcze 6/7 g 17% Węglowodany 57/36 g 71%

  • Płatki ryżowe 3 łyżki 36 g

  • Płatki migdałowe 1 łyżeczka 5g

  • Mleko spożywcze 1,5% tłuszczu 0,5 szklanki 120 ml

  • Ksylitol 1,5 łyżeczki 10,5 g

  • Maliny mrożone 90 g

Sposób przygotowania:

  1. Płatki ryżowe zalać wrzącą wodą i odstawić na 5 minut aby napęczniały.
  2. Następnie płatki wymieszać z ksylitolem (0,5 łyżeczki) i mlekiem.
  3. Maliny rozmrozić i zmiksować razem z pozostałym ksylitolem.
  4. Pudding przełożyć do miseczki, dodać mus owocowy i posypać płatkami migdałowymi.

Obiad:

Kurczak w miodzie

Kaloryczność 487/480 kcal Białka 26/18 g 19% Tłuszcze 12/13 g 20% Węglowodany 86/72 g 61%

  • Mięso z piersi kurczaka bez skóry 70 g

  • Miód pszczeli 2 łyżeczki 24 g

  • Oliwa z oliwek 1 łyżeczka 5 ml

  • Sól morska 1 szczypta 2 g

  • Pieprz czarny 1 szczypta 2 g

  • Curry 1 szczypta 2g

Sposób przygotowania:

  1. Kurczaka pokroić w grubą kostkę i wymieszać razem z oliwą, miodem i przyprawami
  2. Mięso smażyć wraz z marynatą na patelni na złoty kolor
  3. Podawać z puree i kapustą kiszoną

Puree ziemniaczano–selerowe

  • Ziemniaki 2 sztuki 180 g

  • Seler korzeniowy 1 sztuka 325 g

  • Masło ekstra 1 łyżeczka 5 g

  • Sól morska 1 szczypta 2 g

  • Pieprz ziołowy 1 szczypta 2 g

Sposób przygotowania:

  1. Obrane ziemniaki i seler pokroić w kostkę i gotować przez około 15 minut od momentu zagotowania wody.
  2. Ugotowane warzywa rozgnieść na puree i wymieszać z masłem i przyprawami.

Kapusta kiszona

  • Kapusta kiszona 1,5 szklanki 165 g

Przekąska wieczorna:

Koktajl jabłkowy z żurawiną

Kaloryczność 165/160 kcal Białka 5/6 g 12% Tłuszcze 3/4 g 15% Węglowodany 32/24 g 73%

  • Jabłko 1 sztuka 150 g

  • Woda 0,5 szklanki 120 ml

  • Jogurt naturalny 2% tłuszczu 4 łyżki 100 g

  • Żurawina suszona 1 łyżeczka 6 g

Sposób przygotowania:

  1. Jabłko pozbawić gniazda nasiennego i pokroić na kawałki.
  2. Owoc włożyć do blendera, dodać wodę, jogurt i zmiksować.
  3. Koktajl wlać do szklanki i posypać żurawiną.

Kolacja:

Jajko w koszulce z warzywami

Kaloryczność 296/320 kcal Białka 14/12 g 17% Tłuszcze 12/9 g 32% Węglowodany 42/48 g 51%

  • Jaja kurze całe 1 sztuka 50 g
  • Ocet winny 1 łyżka 6 ml
  • 1/2 czerwonej papryki 115 g
  • Szpinak 1 garść 25 g
  • Pomidor 1 sztuka 80 g
  • Bułka grahamka 1 sztuka 50 g
  • Sól morska 1 szczypta 2 g
  • Pieprz czarny 1 szczypta 2 g

Sposób przygotowania:

  1. Paprykę i pomidora pokroić w kostkę.
  2. Szpinak opłukać i wymieszać z pokrojonymi warzywami. Całość przyprawić.
  3. Jajko wbić do małej miseczki.
  4. W garnku zagotować wodę.
  5. Po zagotowaniu zmniejszyć ogień i dodać ocet.
  6. Następnie wodę mieszać w taki sposób, by na środku utworzył się wir.
  7. Cały czas mieszając, w środek wiru wlać jajko z miseczki.
  8. Po zaprzestaniu mieszania gotować jeszcze 3 minuty i wyciągnąć jajko łyżką.
  9. Ugotowane jajko położyć na przygotowanych warzywach.
  10. Całość spożywać z pieczywem.

Dobra dieta to jednak coś więcej, niż tylko prawidłowe wyliczenie kalorii. Chodzi także o to, żeby trafiła w nasze gusta kulinarne. Schudnij jedząc to, co lubisz, to jedna z najważniejszych zasad w Dieta OXY.

Dlatego też masz możliwość wyboru aż 3 opcji:

  • OXY Classic

  • OXY Vege

  • OXY Vege+Fish

W każdej chwili trwania diety możesz zdecydować się na zmianę owych opcji. Nie spowoduje to przerwy, czy opóźnienia w Twojej diecie. To jednak nie wszystko! Wymieniać możesz także poszczególne przepisy.

Jak to działa?

Wyobraź sobie, że sprawdzasz swój jadłospis na dany dzień, a tutaj… czekoladowe pancakes na śniadanie. Lubisz czekoladę, jednak akurat nie masz ochoty na słodki początek dnia – marzą Ci się jakieś konkrety, np. tosty. Żaden problem! Wystarczy tylko, że użyjesz opcji WYMIEŃ. Jedno kliknięcie otworzy przed Tobą listę innych przepisów, o podobnej kaloryczności i wartościach odżywczych. Po prostu wybierz z niej coś, na co masz większą ochotę!

dzien z dieta oxy

No to teraz pora na… zakupy! Tutaj niezwykle pomocna okazuje się opcja LISTA ZAKUPÓW. Dzięki niej w Twoim koszyku znajdzie się tylko to, czego naprawdę potrzebujesz! Generuje się ona automatycznie, obejmując listę produktów na cały dzień, weekend, czy miesiąc. Ty wybierasz!

dzien z dieta oxy

Sama dieta podzielona jest na 4 główne fazy:

  • Tydzień 1 DETOX – czyli codzienna porcja koktajli, warzyw i owoców, które oczyszczą Twój organizm i przygotują go do dalszych działań – bez tego ani rusz!

  • Tydzień 2 FAT BURNING – zwiększamy podaż białka i podkręcamy metabolizm – spokojnie, ilość białka w diecie jest na tyle duża, żeby skutecznie pobudzić spalanie tłuszczu, jednak nadal na tyle mała, żeby nie zaszkodzić Twojemu zdrowiu, które w OXY stawiamy na pierwszym miejscu. W tej fazie stawiamy głównie na białko pochodzenia zwierzęcego, czyli np. drób i jajka.

  • Tydzień 3 STEP – to druga faza, w której podaż białka jest podwyższona, wprowadzamy jednak większe ilości białka pochodzenia roślinnego – pokochasz potrawy z soczewicą, ciecierzycą, fasolą i grochem!

  • Tydzień 4 BALANCE – wracamy do równowagi pomiędzy białkiem, węglowodanami i tłuszczami. W tej fazie wrócą także warzywa i owoce, które znacznie ograniczone były podczas dwóch poprzednich, wysokobiałkowych etapów.

Powtarzać je możesz dowolną ilość razy, aż do osiągnięcia upragnionego celu. Kiedy już go osiągniesz, nadchodzi czas na dodatkową, wyprowadzającą fazę – przed Tobą STABILIZACJA. Dzięki niej unikniesz efektu jo–jo!

Dieta to 70% sukcesu na Twojej drodze do wymarzonej sylwetki. Jest ona więc absolutną podstawą! Jeśli jednak chcesz wzmocnić jej efekty, to koniecznie sprawdź darmowe Treningi OXY365 i ćwicz z pomocą profesjonalnego trenera! Wszystkie one zostały ułożone tak, abyś zrobić je mogła w dowolnym miejscu – domu, parku, czy na siłowni miejskiej. Nie potrzebujesz nic, oprócz wygodnych butów, sportowego stroju i… chęci do działania! :)

dzien z dieta oxy

Wsparcie i motywacja

Zdajemy sobie sprawę z tego, że w trakcie trwania diety możesz mieć różne pytania i wątpliwości. Dlatego też przez cały czas zespół dietetyków OXY jest do Twojej dyspozycji. Pytania zadawać możesz za pomocą specjalnego formularza, lub na naszych profilach w mediach społecznościowych. Przez cały czas będziesz pod profesjonalną opieką!

Dajemy Ci także możliwość poznania innych osób, które tak jak Ty walczą o najlepszą wersję siebie – to właśnie w tym celu powstała specjalna, motywacyjna grupa na Facebooku. To miejsce, które tworzymy wspólnie z Wami! Podziel się przepisami, wiedzą i doświadczeniami oraz weź udział w ciekawych konkursach! Znajdziesz nas tutaj.

Nic nie daje jednak takiej motywacji jak śledzenie własnych postępów. Na swoim koncie Diety OXY znajdziesz specjalne miejsce, przeznaczone do uzupełniania pomiarów swojego ciała. Każdy centymetr mniej to krok bliżej do celu!

Sama już widzisz, jak prosto i przyjemnie dąży się do celu z Dietą OXY. Bo OXY to tak naprawdę po prostu zdrowy styl życia – rozpocznij go już dziś!

Rozpocznij swoją zmianę z planem diety ułożonym specjalnie dla Ciebie

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.