Podjęcie decyzji o przejściu na dietę to duża zmiana – oczywiście na lepsze! – w Twoim życiu. Z dobrze dopasowanym planem, jaki da Ci Dieta OXY, wymarzoną sylwetką będziesz się cieszyć szybciej, niż myślisz! A do tego obiad i kolacja na diecie – a także cała reszta dań – będą naprawdę pyszne! Żebyś jednak osiągnął zamierzone efekty w określonym czasie, pamiętać musisz o tym, że konieczne będzie przestrzeganie przez Ciebie określonych zasad – jak nie ulec pokusom, kiedy wokół czai się ich tak dużo?

Czasami ciężko bywa powiedzieć “nie”

Do złamania postanowień związanych z dietą jest w ciągu tygodnia tyle różnych okazji – rodzinny obiad, weekend, czyjeś urodziny, ciasto przyniesione przez nową osobę do pracy, a nawet zwykłe wyjście do sklepu, gdzie – chcąc nie chcąc – widzimy dużo różnych produktów, których zdecydowanie powinniśmy unikać. Ciężko, prawda? A dodatkowo często jest tak, że osoby z naszego otoczenia, zamiast wspierać nas w walce, często wręcz nakłaniają do popełniania małych grzeszków. “Zaczynam dietę – płaski brzuch marzy mi się od dawna” “To tylko mała porcja frytek” – mówi Twoja koleżanka, próbując Cię namówić na niezdrowy fastfood. Nie pomyśli pewnie o tym, że jest już kolejną osobą w tym tygodniu, która mówi Ci coś podobnego.

Czasami myślisz sobie pewnie, że najlepiej byłoby w ogóle nie wychodzić z domu, zrezygnować z życia towarzyskiego i zupełnie odciąć się od świata – wtedy nikt i nic nie namawiałoby Cię do złego. Ja proponuję Ci jednak inne wyjście – bądź asertywny!

skuteczna dieta

Jak być asertywnym na diecie?

1. W konfrontacji z samym sobą:

  • Jak to w życiu taki na diecie – największą przeszkodą na drodze do osiągnięcia naszych celów często jesteśmy my sami. Koniec końców to Ty powiesz “tak” batonikowi, niezależnie od tego, kto by Cię do niego namawiał! Wiedz o tym, że niezwykle trudno być asertywnym, jeśli sami nie do końca jesteśmy świadomi swoich motywacji i celów . Zastanów się więc dobrze nad tym, dlaczego zdecydowałeś się na dietę? Spisz to sobie w punktach na kartce i powieś w widocznym miejscu – będzie Ci dużo prościej

  • Bądź pozytywnie nastawiony – to naprawdę pomaga. Dietę potraktuj jako nowy, przyjemny etap w swoim życiu, podczas którego spróbujesz mnóstwa nowych potraw, zadbasz o swoje zdrowie i ciało, a także wyrobisz sobie nowe nawyki żywieniowe. I ciesz się nią!

  • Uwierz w siebie. Jeśli Ci tego zabraknie, to bardzo możliwe, że ulegniesz pokusie. No bo w końcu, dlaczego na obiad na diecie nie zjeść mrożonej pizzy, skoro “i tak nie uda mi się schudnąć”?

obiad i kolacja na diecie

2. W konfrontacji z innymi:

  • Przygotuj się – ludzie, z różnych powodów, będą Cię namawiać na dokładki, słodycze, gazowane napoje i inne rzeczy, których chcesz unikać. Bądź więc przygotowany do tego, żeby spokojnie i rzeczowo wyjaśnić im motywy swojej decyzji o przejściu na dietę, np.: “Wybrałem dietę na płaski brzuch – zależy mi na tym”. Zachowaj jednak spokój i nie kłóć się z nimi – to nikomu nie wychodzi na zdrowie ;)

  • Pamiętaj o tym, żeby być pewnym swoich racji – i pokazać to innym poprzez swoją postawę. Mów więc do nich tonem pewnym i bez cienia wahania, bo inaczej mogą pomyśleć, że mają szansę Cię przekonać – i będą próbować!

  • Kiedy ktoś kolejny raz mówi Ci, że “przecież kolację na diecie możesz zastąpić kawałkiem ciasta” i czujesz, że zaczyna Cię to denerwować, nie bój się o tym mówić głośno! Zastanów się jednak nad sposobem, w jaki to zrobisz: “denerwuje mnie to, że namawiasz mnie do zjedzenia czegoś, czego jeść nie chcę”, zadziała o wiele lepiej niż: “jesteś wyjątkowo irytujący” → skrytykuj zachowanie, nie osobę.

skuteczna dieta

Droga do wymarzonej sylwetki momentami może wydawać się ciężka, ale z Dieta OXY to będzie czysta przyjemność – zobaczysz! Nie mogę Ci jednak zagwarantować, że nie przyjdą momenty, w których nie staniesz przed wyborem – trzymanie się planu, czy sprawienie przyjemności mamie i zjedzenie kawałka (albo dwóch) domowego ciasta, które na pewno jest pyszne, ale niekoniecznie musi być dietetyczne. Teraz już wiesz, jak sobie radzić w takich sytuacjach!

Dowiedz się, jak powinna wyglądać zdrowa dieta ułożona specjalnie dla Ciebie

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.