Często zadawane pytania

Jak rozpocząć dietę

  1. W jakie formie otrzymam dietę OXY?

    Dieta OXY będzie dostępna na Twoim indywidualnym koncie w serwisie OXY. Możesz mieć ją zawsze przy sobie – na każdym komputerze, tablecie i telefonie z dostępem do sieci. Możesz ją także wydrukować lub skorzystać z bezpłatnej aplikacji diety OXY dla urządzeń z systemem iOS.

    Po zakupie wybranego pakietu otrzymasz dostęp do Twojego konta, na którym znajdziesz:

    • indywidualnie dopasowany plan diety,
    • funkcję wymiany poszczególnych produktów, dań, a także całodniowych jadłospisów co umożliwi Ci personalizację diety,
    • listę zakupów dla wybranego przez Ciebie okresu diety z podziałem na kategorie produktów,
    • zakładkę na swoje pomiary, dzięki której będziesz mógł oceniać swoje postępy w odniesieniu do założonego sobie celu,
    • opcję wydruku swoich jadłospisów,
    • ebooki z dietetycznymi wskazówkami i zdrowymi przepisami,
    • bazę wiedzy i porad OXY365.
  2. Jak mogę zapłacić za dietę OXY?

    Po wybraniu preferowanego pakietu pojawi się strona z zawartością koszyka oraz możliwością wyboru sposobu płatności:

    • płatność za pobraniem dokonywana u kuriera podczas dostarczenia przesyłki z kodem aktywacyjnym, dostępna tylko na terenie Polski,
    • płatność online lub przelewem bankowym (PayU, PayPal, karta kredytowa).

    W przypadku „płatności online lub przelewem bankowym” możesz w kolejnym kroku wybrać jedną z 6 możliwości:

    • wybierz płatność online – przelew internetowy realizowany poprzez PayU, kwota powinna zostać zaksięgowana w ciągu jednego dnia roboczego,
    • zapłać kartą – płatność realizowana przez PayU, obsługiwane karty: VISA, MAESTRO, MASTERCARD,
    • zapłać przez PayPal– do zapłaty niezbędne jest aktywne konto w PayPal,
    • zapłać przelewem bankowym – na maila otrzymasz wypełniony druczek, z którym możesz udać się na pocztę lub do banku i opłacić transakcję,
    • zapłać przez BLIK – aplikacja Twojego banku musi obsługiwać płatności BLIK,
    • zapłać przelewem z zagranicy poprzez SEPA – wybierz, jeśli posiadasz konto w zagranicznym banku.

    Po zaksięgowaniu Twojej wpłaty otrzymasz dostęp do swojego konta i indywidualnego planu diety.

  3. Czy mogę zamówić dietę i produkty OXY za granicę?

    Dieta będzie dostępna na indywidualnym koncie w serwisie OXY, co pozwala na korzystanie z niej bez względu na miejsce zamieszkania. Produkty OXY przesyłamy na terenie całej Unii Europejskiej.

  4. Czym różnią się poszczególne pakiety?

    • OXY Starter to rozwiązanie dla osób, które planują utratę do 5 kilogramów — otrzymasz jadłospis na 28 dni,
    • kiedy planujesz schudnąć od 6 do 8 kilogramów, wybierz pakiet OXY Intense zawierający jadłospis na 56 dni. W dowolnym momencie możesz zmienić jadłospis diety odchudzającej na stabilizację,
    • pakiet OXY Premium jest najlepszym wyborem, jeśli chcesz schudnąć co najmniej 10 kilogramów — otrzymasz plan diety na 84 dni. W dowolnym momencie możesz zmienić jadłospis diety odchudzającej na stabilizację.

    Pamętaj, że dostęp do diety oraz długość swojego odchudzania możesz w każdej chwili przedłużyć.

  5. W jaki sposób dopasujecie do mnie dietę OXY?

    Zanim otrzymasz dietę, zostaniesz poproszony o:

    • wypełnienie testu psychometrycznego, dzięki któremu Twoja dieta będzie dopasowana do Twojego typu osobowości,
    • wypełnienie krótkiego kwestionariusza osobowego uwzględniającego m.in.: płeć, masę ciała, wiek, wzrost, poziom aktywności,
    • określenie swojego celu: odchudzanie, przybranie masy ciała, utrzymanie obecnej masy ciała,
    • dokonanie wyboru rodzaju diety: OXY Classic, OXY Vege, OXY Vege + Fish.

    Na podstawie tych wszystkich informacji spersonalizujemy Twoją dietę.

  6. Jak zmienić datę rozpoczęcia diety?

    Zanim rozpoczniesz dietę, dajemy Ci możliwość wybrania dogodnego terminu rozpoczęcia stosowania diety (na 15 dni wprzód). Od tego dnia liczony będzie okres trwania Twojego abonamentu. Można tylko raz wybrać datę rozpoczęcia diety, nie ma możliwości samodzielnego wprowadzenia zmian w tym zakresie. W tej kwestii możesz skontaktować się z naszym zespołem poprzez formularz kontaktowy.

  7. Czy jest możliwość stosowania diety we dwoje?

    Wspólne odchudzanie to większa motywacja. Możemy zaproponować Państwu zestawy jadłospisów oparte o takie same dania, a jednocześnie dopasować je indywidualnie pod kątem kaloryczności. W tym celu należy skontaktować się z naszym zespołem poprzez formularz kontaktowy.

Pytania do dietetyka

  • Czy dieta OXY jest odpowiednia dla każdego?

    Dieta OXY przeznaczona jest przede wszystkim dla osób zdrowych, które pragną zmniejszyć swoją masę ciała, utrzymać ją lub przybrać na wadze. Dieta nie jest zbilansowana pod kątem poszczególnych jednostek chorobowych. Jeśli masz wątpliwości czy dieta OXY jest dla Ciebie odpowiednia, skontaktuj się z naszym zespołem dietetyków poprzez formularz kontaktowy.

  • Jestem w ciąży/ karmię piersią — czy mogę stosować dietę OXY?

    Dieta OXY nie powinna być stosowana podczas ciąży, a także w okresie karmienia piersią. Stosowanie w tym czasie diet redukcyjnych może grozić znacznym niedoborem składników odżywczych. Zapotrzebowanie na energię, witaminy oraz składniki mineralne zwiększa się, a ich odpowiednia podaż jest niezbędna do prawidłowego rozwoju dziecka. W kwestii diety w trakcie ciąży oraz podczas karmienia warto skonsultować się z lekarzem prowadzącym lub dietetykiem klinicznym.

  • Co to jest OXY Shake i jaka jest jego rola w diecie?

    Jednym z podstawowych elementów Diety OXY jest żurawinowy OXY Shake. Do jego przygotowanie potrzebne są: żurawina liofilizowana, otręby owsiane, łuska babki jajowatej, ksylitol oraz kefir. W jadłospisie diety OXY znajdziesz go w drugim tygodniu każdego cyklu – fazie fat burning. Będzie on rozpisany w ramach jednej z przekąsek. Zastosowanie OXY Shake pozwoliło przede wszystkim wyeliminować efekty uboczne, jakie były zgłaszane przez osoby stosujące tradycyjną dietę białkową. Koktajl wspomaga również oczyszczanie organizmu z toksycznych produktów przemiany materii – połączenie w OXY Shake żurawiny i błonnika dało zaskakujące rezultaty.

  • Czy podczas stosowania diety OXY trzeba ćwiczyć?

    Aktywność fizyczna nie jest konieczna, ale bardzo mile widziana. Jest tak nie tylko ze względu na efekty odchudzania, ale także z powodu jej dobroczynnego wpływu na zdrowie. Jeśli codziennie poświęcisz około 30 minut na ćwiczenia, poprawisz swoją kondycje, samopoczucie oraz szybciej osiągniesz wyznaczony cel.

  • Czy dieta OXY nie powoduje efektu jo–jo?

    Dieta OXY pozwala na uniknięcie efektu jojo, pomaga w tym:

    • odpowiednie dobranie kaloryczności diety w taki sposób, aby miesięczny ubytek tkanki tłuszczowej był zdrowy i bezpieczny, czyli nie za szybki i nie za wolny,
    • dodatkowy etap na zakończenie diety OXY — stabilizacja — każda dobra dieta odchudzająca powinna kończyć się fazą wyprowadzającą. Dzięki niej Twój organizm bezpiecznie przejdzie do „codziennego” odżywiania – tak, aby nie odkładał zwiększonej ilości kalorii w postaci tkanki tłuszczowej,
    • utrwalenie nawyków żywieniowych – dieta została tak skonstruowana, aby nie tylko odchudzać, ale także uczyć zdrowego żywienia. Dzięki temu po jej ukończeniu będziesz umiał dokonywać odpowiednich wyborów żywieniowych, a Twoja głowa będzie pełna zdrowych przepisów.
  • Czy mogę wymieniać produkty, posiłki lub całodniowe jadłospisy na inne?

    Możesz modyfikować dietę samodzielnie i dopasować ją do swoich preferencji, dzięki dostępnym w panelu opcjom:

    • wymiana produktu – jeżeli masz problem z zakupem danego składnika lub po prostu za nim nie przepadasz, możesz wymienić go na inny, znajdujący się na przygotowanej przez naszego dietetyka liście zamienników. Wszystkie zamienniki mają dokładnie przeliczoną gramaturę oraz składniki odżywcze. Listę zamienników znajdziesz przy każdym produkcie po naciśnięciu ikonki ze strzałkami.
    • wymiana posiłku – masz ochotę na inny obiad niż zaproponowany w Twoim jadłospisie? Kliknij „Wymień obiad” i wybierz inną propozycję z listy zamienników. Analogicznie możesz postąpić z pozostałymi posiłkami.
    • wymiana jadłospisu – chcesz wymienić jadłospis z danego dnia? Wybierz opcję “Wymień cały dzień”, znajdującą się tuż pod Twoim jadłospisem. Możesz wybrać inny zestaw posiłków z listy proponowanych przez nas dla danej kaloryczności i fazy diety, którą aktualnie stosujesz. Szukasz określonego dania lub chcesz otrzymać posiłek z określonym składnikiem? Skorzystaj z wyszukiwarki, w polu „Pokaż jadłospisy zawierające”, wpisz nazwę dania lub produktu, który chcesz znaleźć w swoim nowym menu.
  • Jak wygenerować nową listę zakupów?

    Na swoim koncie możesz generować listę zakupów na wybrany przez Ciebie okres. Zdecydowanie ułatwia to planowanie diety i przyspiesza zakupy. Listę możesz mieć przy zawsze przy sobie: na telefonie lub w formie wydruku. W celu zmiany zakresu listy zakupów wejdź w zakładkę o tym tytule, wybierz dwa terminy:

    • dzień, od którego ma być sumowana lista zakupów
    • końcowy termin, którego ma dotyczyć lista

    i kliknij „Pokaż listę zakupów”. Możesz ją także dodać do aplikacji Listonic dostępnej na urządzenia mobilne.

  • Jak mam rozłożyć posiłki w ciągu dnia?

    Twój dzień to 5 zbilansowanych posiłków:

    • śniadanie jedz najpóźniej godzinę po przebudzeniu,
    • kolejne posiłki zjadaj co 2,5–4 godziny,
    • kolację zaplanuj nie później niż 2–3 godziny przed snem.

    Nie pomijaj żadnego posiłku – każdy jest tak samo ważny w Twojej zdrowej diecie. Pamiętając o tych prostych wskazówkach, z łatwością możesz dopasować dietę do rytmu Twojego dnia.

    Jeśli pracujesz na zmiany i nie jesteś pewien, kiedy spożywać poszczególne posiłki, skontaktuj się z naszym zespołem poprzez formularz kontaktowy.

  • Czy mogę zmienić kolejność spożywania posiłków?

    Zalecana kolejność spożywania posiłków to: śniadanie, przekąska I, obiad, przekąska II, kolacja. Schemat ten można poddać modyfikacji, dostosowując go do swojego rozkładu dnia i godzin pracy. Jeśli jesteś przyzwyczajony do spożywania obiadu po pracy, weź do pracy obie przekąski, a główny posiłek zjedz po powrocie:

    1. Śniadanie
    2. Przekąska I
    3. Przekąska II
    4. Obiad
    5. Kolacja
  • W jaki sposób należy ważyć produkty?

    Produkty należy ważyć w następujący sposób:

    • kasza, makaron, ryż – przed obróbką termiczną (gotowaniem) wyj. kasza kuskus,
    • owoce, warzywa – przed obraniem,
    • mięso, ryby – przed obróbka termiczną (smażeniem, pieczeniem, gotowaniem itp.).
  • Czy mogę pominąć śniadanie, jeśli nie mam rano apetytu?

    Spożywanie śniadań jest jednym z najważniejszych elementów racjonalnego odżywiania. Pomijanie pierwszego śniadania spowalnia przemianę materii i spalanie tkanki tłuszczowej, wpływa na zwiększony apetyt w godzinach wieczornych i utrudnia utrzymanie masy ciała w przyszłości.

  • Czy mogę jeść ten sam obiad przez dwa dni?

    Jeśli wybrany posiłek przypadł Ci do gustu, możesz go powtórzyć w kolejnym dniu. Pamiętaj jednak o tym by oprócz ulubionego dania, powtórzyć również pozostałe dania – tylko wtedy nie zaburzysz efektów stosowania swojej diety.

  • Czy mogę zmniejszyć porcję jedzenia, aby przyspieszyć odchudzanie?

    W żadnym wypadku nie należy zmniejszać porcji jedzenia. Takie zabiegi mogą zaowocować negatywnymi skutkami zdrowotnymi (osłabieniem, wypadaniem włosów, niedożywieniem), ale również spowolnią metabolizm, przez co organizm nie będzie mógł w pełni wykorzystywać swoich możliwości do spalania tkanki tłuszczowej. Chudnięcie przebiega najefektywniej, kiedy zjadane są wszystkie posiłki, w zaleconych przez dietetyka porcjach.

  • Czy mogę wydłużyć jedną z faz diety, aby przyspieszyć odchudzanie?

    Dieta OXY opiera się o 28–dniowy cykl, na który składają się 4 fazy: detox, fat burning, step i balance. Każda z faz powinna zawsze trwać 1 tydzień – wówczas można osiągnąć najlepsze efekty.

  • Czy mogę pić kawę i herbatę podczas diety?

    Płyny w organizmie powinieneś uzupełniać przede wszystkim pijąc wodę mineralną (1,5 – 2 l dziennie). Podczas diety możesz spożywać także herbaty ziołowe lub owocowe w dowolnej ilości. Kawa i herbata czarna wykazują działanie raczej odwadniające – staraj się nie przekraczać 2 filiżanek dziennie tych płynów. Pamiętaj, aby nie pić napojów słodzonych, tłustą śmietankę do kawy zastąp chudym mlekiem.

  • Czy mogę pić alkohol podczas diety?

    Podczas odchudzania zdecydowanie powinno się zrezygnować z napojów alkoholowych, ponieważ są one wysokokaloryczne, a jednocześnie bezwartościowe w sensie odżywczym (dostarczają tzw. „pustych kalorii”). Alkohol jest bardziej kaloryczny niż cukier, 1 gram czystego alkoholu dostarcza aż 7 kcal (podczas gdy 1 gram cukru to 4 kcal). Pamiętaj, że piwo i radlery to także napoje alkoholowe.

  • Czy w trakcie diety zamiast cukru mogę używać słodzików?

    Zarówno słodziki, jak i słodkie napoje, do których produkcji się ich używa, prawie nie mają kalorii, więc teoretycznie nie przeszkadzają w odchudzaniu. Trzeba jednak podkreślić, że odchudzanie to nauka racjonalnego odżywiania, a słodziki z pewnością nie są integralnym elementem zdrowej diety. Większość z nich to substancje chemiczne, których długofalowe działanie na organizm nie zostało jeszcze do końca zbadane.

  • Czy mogę spożywać np. owoce lub soki między proponowanymi posiłkami?

    Spożycie jakichkolwiek produktów ponad te rozpisane w diecie wpłynie na zwiększenie kaloryczności oraz na utratę jej bilansu. Skutkiem tego może być brak oczekiwanych efektów.

  • Zbliżają się święta – co w takiej sytuacji mam zrobić z dietą?

    W trakcie świąt można skosztować potraw tradycyjnych, jednak powinny to być ilości „symboliczne”. Odchodząc od stołu, powinno się czuć niedosyt. Pozostałe posiłki śniadanie, przekąski i kolacja powinny być przestrzegane. Dyspensa obejmuje wyłącznie obiad. Dobrym rezultatem będzie utrzymanie uzyskanych przed świętami efektów. Wówczas można być z siebie dumnym. Jeśli jednak się to nie uda, nie należy diety zaczynać od początku – to byłoby najgorsze rozwiązanie. Należy kontynuować dietę mimo wszystko. Ewentualnie odrobić uzyskane z powrotem kilogramy np. idąc na pływalnię, siłownie lub na długi szybki spacer. Tradycyjna kuchnia nie sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej, dlatego zalecamy szczególną uwagę.

  • Formularz kontaktowy