Sprawa jest prosta – chciałabyś schudnąć, ale nie wiesz jak zmotywować się do diety. W tym artykule chciałabym opisać kilka sposobów, dzięki którym rozwiążesz ten problem!

motywacja na diecie

Motywacja na diecie

Według definicji, motywacja to “wszelkie mechanizmy odpowiedzialne za uruchomienie, ukierunkowanie, podtrzymanie i zakończenie działania.”

Na wstępie mam więc dla Ciebie dobrą wiadomość – już sam fakt, że czytasz ten artykuł oznacza, że masz w sobie jakąś motywację :). Sprawa diety jest dla Ciebie na tyle ważna, że postanowiłeś podjąć działania, które umożliwią Ci jej rozpoczęcie. Co więc zrobić, żeby wzmocnić motywację i skutecznie schudnąć?

motywacja na diecie

1. WIZUALIZUJ SWÓJ CEL

Wyobraź sobie siebie i swoje ciało po diecie zakończonej sukcesem. Co się zmieni? Będziesz szczuplejsza o 10 kg? Nosić ubrania o rozmiar mniejsze? Mieć więcej siły, energii, pewności siebie?

Wizualizacja celu sprawia, że staje się on bardziej konkretny, w pewien sposób namacalny i WIDOCZNY. A kiedy coś jest widoczne, to łatwiej do tego dążyć!

Zanim zaczniesz, chciałabym zwrócić Twoją uwagę na dwie rzeczy:

  • Cel powinien być ambitny, ale realny. Jeśli założysz, że schudniesz 15 kg w miesiąc, to najprawdopodobniej tylko się rozczarujesz i zniechęcisz.

  • Bądź na tak! Nie mów sobie: “nie chcę być gruba”, tylko “chcę być szczuplejsza”. Dzięki temu od razu pozytywnie się nastrajasz!

motywacja na diecie

2. PAMIĘTAJ, W GRUPIE RAŹNIEJ!

Przez co przechodzisz najlepiej rozumie ten, kto przeżywa to samo :) Dobrze więc znaleźć sobie wsparcie wśród osób o podobnych, dietetycznych doświadczeniach. Dobrym pomysłem może okazać się rozpoczęcie odchudzania wspólnie z przyjaciółką lub partnerem. Inną opcją jest dołączenie do motywacyjnej grupy w Internecie.

Taką dedykowaną odchudzaniu z Dietą OXY znajdziesz tutaj

motywacja na diecie

3. MONITORUJ POSTĘPY

W odchudzaniu liczy się suma małych kroczków. Kilogram do kilograma, centymetr do centymetra. Warto o tym pamiętać i na bieżąco monitorować postępy! Bo czasem możemy mieć wrażenie, że nasze ciało w ogóle się nie zmienia, a kiedy to dokładnie sprawdzimy, np. dokonując jego pomiarów to okaże się, że w pasie ubyło 5 centymetrów.. kolejne dwa w talii itp.

Warto więc trzymać rękę na pulsie i co tydzień sprawdzać, jak sprawy się mają. Nic tak nie motywuje do dalszego działania, jak świętowanie małych sukcesów! Zgodnie z przysłowiem, że “ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka” ;)

motywacja na diecie

4. ODPOWIEDZ SOBIE NA PYTANIE – PO CO?

Chcesz zmienić swoje ciało, to jasne – dlatego planujesz smaczną dietę. Czy zastanawiałaś się jednak PO CO konkretnie chcesz to zrobić? Dla wyglądu, zdrowia, dla siebie, czy partnera? To bardzo ważne żeby ustalić, jaki rodzaj motywacji nami kieruje. Z taką wiedzą masz większe szanse na to, żeby przez cały czas trwania diety utrzymać ją (motywację) na wysokim poziomie!

Rozwiązując darmowy test Diety OXY dowiesz się wszystkiego na temat swojej motywacji. Na podstawie jego wyników dobierzemy też dla Ciebie zestaw specjalnych narzędzi motywacyjnych. Możesz, (chociaż nie musisz) korzystać z nich razem z Dietą OXY. Nie bój się słowa “narzędzia” – są one bardzo proste i przyjemne w użyciu. Możesz się o tym przekonać już dziś!

Poznaj swoją motywację i schudnij z sukcesem!

Poznaj swoją motywację i schudnij z sukcesem!

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.