Podobno najtrudniej jest zacząć. Coś w tym jest, bo początki rządzą się swoimi prawami. Czasami bardzo nas ekscytują, a czasami przerażają. Faktem jest jednak to, że zawsze towarzyszą im silne emocje – zwłaszcza, jeśli przymierzamy się do odchudzania. Dziś dowiesz się jak zacząć dietę, żeby zwiększyć swoje szanse na sukces. Poznaj 5 prostych kroków!

jak zaczac diete

1. Dobry moment

Następny poniedziałek, Nowy Rok, czy wtedy, kiedy zaczyna też Twoja koleżanka? Nie, to nie o to chodzi. Startując z dietą warto pamiętać, co redukcji masy ciała nie sprzyja. Jeśli aktualnie mierzysz się z dużym stresem, kiepsko sypiasz lub chorujesz – poczekaj z rozpoczęciem odchudzania.

Dobry moment jest wtedy, kiedy bieżące sprawy płyną swoim normalnym rytmem. Takim, do którego jesteś przyzwyczajony. Może to właśnie dziś? :)

jak zaczac diete

2. Proste przepisy

Dobra, zdrowa dieta zakłada spożywanie 4–5 posiłków dziennie. Żeby była skuteczna, lepiej nie pomijać żadnego z nich! To z kolei oznacza codzienne gotowanie. Warto więc wybrać dietę pełną prostych przepisów. Takich, których przygotowanie zajmie Ci tylko kilka chwil. Dzięki temu poradzisz sobie nawet wtedy, kiedy jesteś wyjątkowo zabiegana (lub jeśli gotowanie nie jest Twoim ulubionym zajęciem :)).

Zobacz, jak szybko przygotować można posiłki z Dieta OXY na cały dzień!

3. Realne cele

Uczucie stresu często towarzyszy nam, kiedy jesteśmy na diecie. Najczęstsza przyczyna? Nierealne, wygórowane cele. Chcemy schudnąć jak najszybciej i jak najwięcej.

Optymalne tempo odchudzania (zalecane przez Światową Organizację Zdrowia – WHO jako bezpieczne i przynoszące trwałe rezultaty!) to 0,5–1,0 kg na tydzień. To może dać aż 4 kilogramy na miesiąc! Żeby uniknąć nerwów i rozczarowań, warto to wziąć pod uwagę :)

Odchudzając się pamiętaj o tym, że dieta to także pyszne jedzenie, dobre samopoczucie, więcej energii, lepszy stan włosów, skóry i paznokci… i o wiele więcej! Kilogramy w dół to tylko jedna z wielu zalet bycia na diecie.

jak zaczac diete

4. Dieta bez efektu jojo

Schudnąć tylko po to, żeby zaraz znowu przytyć… i to z nawiązką? Nie o to przecież chodzi! Efekt jojo to koszmar, z którym mierzy się wiele osób. Przyczyny są różne – zbyt szybkie tempo odchudzania lub gwałtowne zakończenie diety.

Wybierz więc dietę, która pozwoli Ci schudnąć, ale także utrwalić efekty. Dieta OXY podzielona jest na 4 fazy odchudzające, a kończy się STABILIZACJĄ. To bezpieczne, spokojne wyjście z diety, które zapobiegnie ponownemu odkładaniu się tkanki tłuszczowej. To Twój “pakiet anty jojo” w prezencie :)

jak zaczac diete

5. Motywacja

Indywidualnie dopasowany plan diety to podstawa w odchudzaniu. Pod warunkiem, że się go trzymasz!

Są jednak sytuacje, w których zostajemy wystawieni na ciężką próbę – no bo jak odmówić teściowej, kiedy namawia nas na dokładkę jej urodzinowego ciasta? Co w sytuacji, kiedy po całym dniu pracy musimy jeszcze przygotować kolację, a pizzeria jest tak blisko domu?

Motywacja i silna wola są w odchudzaniu tak samo ważne, jak dobrze ułożony jadłospis. W Diecie OXY zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego wyposażyliśmy ją w specjalny moduł Motywacji. Wystarczy tylko kilkanaście minut tygodniowo, żeby z niego korzystać – i dietę nie tylko zacząć, ale także z sukcesem skończyć.

Jak zacząć dietę? Ty już to wiesz. :) Pozostaje tylko działać!

Zaczynam dietę!

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.