Dieta, dieta, dieta. Większości osób kojarzy się ona tylko i wyłącznie z odchudzaniem. Dziwią się, kiedy słyszą, że dieta to nic innego, jak styl odżywiania. Z odpowiednio dobraną dietą możesz więc zrobić, co tylko chcesz! Owszem, schudnąć, ale także utrzymać masę ciała, albo przytyć.

jak zdrowo przytyc

Zdrowie najważniejsze

Wszystkie zmiany dotyczące naszego ciała, powinien łączyć jeden, wspólny mianownik – dbałość o zdrowie. Jeśli chcesz więc nabrać kilku kilogramów: bo ubrania na Tobie wiszą, lub po prostu podobają Ci się pełniejsze kształty, to pamiętaj o tym, żeby robić to w sposób zdrowy i bezpieczny. Tylko on zapewni Ci trwałe efekty – czyli utrzymanie wymarzonej masy ciała, kiedy już ją osiągniesz.

Bezpieczny, czyli jaki?

Oparty na zbilansowanych i zróżnicowanych jadłospisach (dzięki nim dostarczysz sobie wszystkich potrzebnych witamin i składników mineralnych). O odpowiednim tempie – przybieranie na masie ciała powinno wynosić od 0,5kg – do 1,0 kg na tydzień.

Zastanawiasz się, jak mógłby wyglądać Twój jadłospis na takiej diecie i ile kalorii trzeba jeść? To kwestia bardzo indywidualna, bo ilość kalorii zależy od takich czynników jak wiek, wzrost, tryb życia, płeć, waga początkowa i wymarzona waga docelowa. Dla każdego będzie więc ona inna!

jak zdrowo przytyc

Jedz to, co lubisz

Poniżej możesz zobaczyć aż 3 przykładowe jadłospisy pochodzące z Diety OXY w wersji na przytycie. Wszystkie one mają kaloryczność obliczoną dla osoby osoby mierzącej 160 cm i ważącej 43 kg, której masa docelowa to → 50 kg.

jak zdrowo przytyc

Jak zdrowo przytyć – jadłospis

1. Jadłospis tryb OXY Classic (1690 kcal):

  • śniadanie – owsianka a la bounty

  • przekąska poranna – włoska kanapka z mozzarellą, pomidorami i bazylią + herbata zielona bez cukru lub OXY Tea BIO

  • obiad – tagliatelle z kurczakiem w sosie szpinakowym

  • przekąska wieczorna – koktajl bananowo–truskawkowy

  • kolacja – sałatka colesław + kanapka z szynką z indyka

2. Jadłospis tryb OXY Vege (1716 kcal)

  • śniadanie – pancakes z bananem + herbata zielona bez cukru lub OXY Tea BIO

  • przekąska poranna – grzanki z pastą z tofu i pomidorami

  • obiad – jajko sadzone w papryce, z ziemniakami i sałatką z dipem koperkowym

  • przekąska wieczorna – serek z suszonymi pomidorami i bazylią

  • kolacja – cytrynowo–miętowy kuskus serem feta i cukinią

3. Jadłospis tryb OXY Vege + Fish (1709 kcal)

  • śniadanie – kanapki z jajkiem, awokado i pomidorem + herbata zielona bez cukru lub OXY Tea BIO

  • przekąska poranna – jogurt z bananem

  • obiad – cytrynowe szaszłyki z łososiem

  • przekąska wieczorna – sałatka owocowa

  • kolacja – cukinia zapiekana z pomidorami i mozzarellą

Oprócz dopasowania kalorycznego, ta dieta daje Ci także możliwość wyboru tego, co na niej jesz. Występuje w aż trzech różnych trybach: Classic, Vege, Vege+Fish (pomiędzy którymi można przełączać się już w trakcie jej trwania – nawet codziennie!).

To jednak nie wszystko – Dieta OXY to także możliwość wymiany poszczególnych składników, przepisów, a nawet całych jadłospisów. Wszystko po to, żeby Twój jadłospis był nie tylko zdrowy, ale też złożony z dań, które naprawdę będą Ci smakować. Sama przyjemność!

Osiągnij swój cel jedząc to, co lubisz

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.