Odpoczynek powinien być obowiązkowym zajęciem w naszym codziennym grafiku. Wystarczy nawet 15–20 minut każdego dnia! Wbrew pozorom odpoczywać efektywnie – czyli tak, żeby zregenerować organizm – wcale nie jest prosto. Dowiedz się, jak to robić.

Dlaczego odpoczynek jest taki ważny?

Co dzieje się z naszym organizmem i samopoczuciem, kiedy nie zapewniamy im właściwej regeneracji? Czujemy się pozbawieni energii i chęci do działania, spada nasza motywacja.

Całe ciało staje się osłabione, a w związku z tym pojawić się mogą problemy z wagą, cerą, włosami, a nawet zdrowiem!

Jeśli dzieci są na obozie, a ty akurat masz wolną chwilę i postanawiasz uprać firany/posprzątać/w spokoju zrobić zakupy spożywcze dla całej rodziny… Nie, to nie jest odpoczynek. Wieczorne siedzenie przed komputerem i przeglądanie Facebooka również się do niego nie zalicza. Tak samo, jak wypad do galerii handlowej po pracy – z zakupów wracamy zazwyczaj zmęczeni i poirytowani, często po dłuuugiej przeprawie przez korki.

Właściwy odpoczynek to taka chwila relaksu, ciszy i spokoju – kiedy robisz coś tylko dla siebie!

prosta dieta

1. Znajdź czas na odpoczynek w planie swojego tygodnia

W tygodniu planujemy zrobienie różnych rzeczy. Potraktuj odpoczynek jak kolejną pozycję na liście zadań do odhaczenia! Wystarczy nawet 15–30 minut kilka razy w tygodniu. Nawet kosztem odcinka serialu, czy wieczora z Facebookiem lub Instagramem. Znajdź na niego miejsce wśród spraw, (takich jak praca, szkoła, czy zajmowanie się domem) których nie możesz sobie odpuścić.

Jeśli używasz kalendarza lub plannera – zadbaj o to, żeby pojawiło się tam też słowo ODPOCZYNEK.

Dzięki temu na pewno o nic nie zapomnisz i nie będziesz mógł powiedzieć, że “nie było czasu”.

prosta dieta

2. Wrzuć na luz

Jak pisałam wyżej – odpoczynek warto zaplanować, bo często spychamy go gdzieś na bok. Traktujemy jako fanaberię lub coś zbędnego.

Nie chodzi też jednak wcale o to, żeby ZAWSZE sztywno i kurczowo trzymać się naszych planów. No bo wyobraź sobie sytuację, w której przewidziałaś chwilę na nałożenie maseczki, ale coś poszło nie tak i teraz pędzisz na złamanie karku, żeby jednak odaczyć tę pozycję z listy. Maseczkę w końcu nakładasz, ale jesteś cała zestresowana i w rezultacie nie odpoczywasz. Warto więc wrzucić na luz i jeśli coś poszło nie do końca tak, jak chciałaś – ułożyć nowy plan działania :)

Jak efektywnie wypocząć, mając do dyspozycji jedynie 15 minut dziennie? W tym czasie można zrelaksować się przy kubku pysznej i ekologicznej herbatki – takiej jak OXY Tea. Delektuj się pysznym smakiem i pozwól jej naturalnym składnikom pielęgnować Twoje ciało od środka. Pić ją można zarówno na ciepło, jak i mrożoną – z dodatkiem kostek lodu i ulubionych owoców.

Od herbaty wolisz kawę? Poznaj OXY Coffee, wyjątkową mieszankę 3 rodzajów najlepszej jakości ziaren kawy, guarany, ziół i witamin. Daje prawdziwego kopa naturalnej energii, usuwa z organizmu nadmiar wody i podkręca metabolizm. Dzięki dodatkowi magnezu i witamin z grupy B nie powoduje niedoborów. Parzyć ją można „tradycyjnie”, w kubku, w kawiarce lub w ekspresie. W każdym wypadku zachowa swój piękny aromat i pyszny smak!

prosta dieta

3. Nie myśl o tym, co musisz

Początkowo to może być bardzo trudne, bo jesteśmy przyzwyczajeni do tego, żeby stale myśleć o swoich obowiązkach. Kiedy jednak już odpoczywasz, to postaraj skoncentrować się na tym w 100%. Nie zastanawiaj się nad tym, że za chwilę musisz zrobić pranie lub ugotować obiad. Twój odpoczynek naprawdę straci przez to na jakości! A samo myślenie o obowiązkach nie przybliży Cię do ich wykonania.

Kiedy idziesz na spacer, myśl o pięknych widokach, które Ci towarzyszą. Czytając książkę daj się porwać opisanej w niej historii. Odpoczywaj w pełni! Obowiązkom i tak poświęcasz bardzo dużo czasu.

prosta dieta

4. Zorganizuj sobie przestrzeń

Ważne, żeby jak najmniej rzeczy Cię rozpraszało. Przestrzeń do odpoczynku warto więc sobie odpowiednio zorganizować. Jeśli lubisz porządek, to nie planuj odpoczynku na dzień poprzedzający sprzątanie, bo prędzej oszalejesz, niż wypoczniesz ;).

Niektórym może być też ciężko odpocząć w miejscu, w którym ciągle jest coś do zrobienia, czyli… we własnym domu. W takiej sytuacji warto po prostu z niego wyjść. Na spacer, do parku, do znajomych, czy zaplanować wypad za miasto.

prosta dieta

5. Zapewnij sobie codzienną porcję witamin i składników odżywczych

Żeby organizm dobrze odpoczywał, trzeba spełnić jeszcze jeden warunek – zapewnić mu odpowiednią ilość witamin i składników mineralnych, regularnie dostarczanych w ciągu każdego dnia wraz z pożywieniem. To elementy absolutnie niezbędne do jego prawidłowej regeneracji! Ich niedobór = brak energii, spadek motywacji, obniżone samopoczucie i spowolniony metabolizm.

Pamiętaj o tym, że tylko organizm dobrze odżywiony, wypoczęty i zregenerowany będzie miał siłę do tego, żeby walczyć ze zbędnymi kilogramami!

Poznaj prostą dietę, która doda Ci mnóstwo energii!

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.