Bardzo często słyszy się, że skuteczna dieta odchudzająca powinna opierać się na zasadzie regularnego jedzenia. Na czym ona polega i czy faktycznie pomaga schudnąć? A może są również jakieś inne czynniki oprócz wagi, na które owa regularność może wpłynąć? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

chce szybko schudnac

Chcę szybko schudnąć

Chcesz szybko schudnąć? Pamiętaj, że dieta to nie tylko to, co jemy. Istotny jest także sposób spożywania posiłków – ich ilość w ciągu dnia i odstępy czasowe pomiędzy nimi. Najbardziej popularny schemat to 5 posiłków dziennie co 3–4 godziny. Bardzo dużo osób nie stosuje jednak tej zasady, z reguły tłumacząc się brakiem czasu. Zobacz, co możesz zyskać, jedząc regularnie!

1. Szczupła sylwetka.

Mniejsze, ale częstsze posiłki w ciągu dnia zapewnią Twojemu organizmowi stały dopływ energii, którą zużywa on na bieżąco – a nie magazynuje na później w postaci tkanki tłuszczowej. Takie jedzenie powoduje także przyspieszenie metabolizmu, a to bezpośrednio wiąże się z tempem utraty wagi. Dodatkowo regularność w jedzeniu zapobiega spadkom poziomu cukru we krwi, co pomaga regulować apetyt.

chce szybko schudnac

2. Więcej energii, a mniej… kalorii!

Regularność regularnością, ale dlaczego akurat 5 małych posiłków, a nie np. 3 większe? Nasz organizm kiepsko radzi sobie z dużymi ilościami kalorii dostarczanymi mu na raz, co również może zakończyć się odkładaniem ich w postaci tkanki tłuszczowej. Niewielkie posiłki to stały dopływ energii, a w dodatku szybsze trawienie – jedząc w ten sposób czujemy się nie tylko lżejsi na żołądku, ale także pełni życia przez cały dzień.

3. Dawka dobrego humoru i energii na cały dzień

Regularne jedzenie zapobiega gwałtownym spadkom poziomu cukru we krwi, a to, jak już wspominałam wyżej, pomaga regulować apetyt. To jednak nie wszystko! Takie spadki powodują zmęczenie, ogólne osłabienie, rozdrażnienie i zły humor – wiesz już co robić, żeby się przed nimi uchronić.

chce szybko schudnac

4. Lepsza pamięć i koncentracja

To, jak działają pamięć i koncentracja w dużej mierze zależy od tego, czy Twój układ nerwowy jest odpowiednio odżywiony – tj. czy zapewniasz mu stały (i regularny) dopływ potrzebnych do tego składników pokarmowych. Jeśli zdarza Ci się często o czymś zapominać i w dodatku jesteś rozkojarzony – być może to w nieregularnym jedzeniu leży problem.

5 posiłków dziennie – jadłospis

Wiele osób nie je regularnie, bo wydaje im się, że wymaga to dużo czasu i planowania (no bo te 5 posiłków trzeba przecież i ugotować i jeszcze wymyślić!). Jeśli Ty też należysz do tej grupy, a zależy Ci na tym, żeby zadbać o swoją sylwetkę i zdrowie, to pomocny może się okazać gotowy plan prostej diety.

chce szybko schudnac

Dieta OXY jest indywidualnie dopasowana, co zapewnia Ci trwały spadek na wadze i w dodatku przy jedzeniu tego, co lubisz. To codzienny jadłospis obejmujący przepisy na 5 prostych i nieskomplikowanych w przygotowaniu posiłków – dzięki temu w kuchni spędzisz absolutne minimum czasu, a na wymyślanie dań nie będziesz go musiał poświęcać w ogóle. Przekonaj się o zaletach płynących z regularnego jedzenia z Dietą OXY!

Schudnij jedząc 5 posiłków dziennie!

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.