Od poniedziałku miałeś zacząć odchudzanie, jednak on, jak to ma w zwyczaju, znowu Cię zaskoczył i nie zdążyłaś się odpowiednio przygotować. Każdy przecież wie, że aby zrzucić zbędne kilogramy, musimy wywrócić całe nasze życie do góry nogami… Wprowadzić w nie zupełnie nowe nawyki, a to nie takie proste! Brzmi jak Twoje obawy? Przekonaj się, że owe nowe, zdrowe nawyki, które są podstawą każdej drogi ku szczuplejszej sylwetce, wcale nie są trudne do wprowadzenia w życie.

Ogranicz spożycie soli

Sól morska lub kamienna jest zdrowa (oczywiście w odpowiednich ilościach) i konieczna w naszej diecie. Niestety, zazwyczaj w kuchni mamy sól kuchenną, chemicznie oczyszczoną z dobroczynnych składników mineralnych i mikroelementów. Ogromne ilości takiej soli dodawane są również do żywności przetworzonej, np. do gotowych dań do odgrzania w mikrofalówce, które często i tak lubimy sobie… dosolić do smaku. Jak działa ona na nasz organizm? Zatrzymuje w nim wodę, pobudza apetyt, powoduje nadciśnienie i obciąża nerki.

Za każdym razem, kiedy coś solisz, zatrzymaj się na chwile i podziel to przez pół. Być może niektóre potrawy solisz też z przyzwyczajenia, chociaż tak naprawdę smakowałyby dobrze i bez tego?

Wpisz tu tekstową alternatywę dla obrazka

Zacznij dzień od szklanki wody

Szklanka wody (solo lub z dodatkami: cytryną, miętą, świeżym imbirem, naturalnym miodem) wypita z rana przyspiesza metabolizm, pobudza organy wewnętrzne do pracy, oczyszcza organizm z toksyn, poprawia kondycję skóry.

Kawa i herbata? Owszem, ale bez cukru

Jeśli nie wyobrażasz ich sobie bez cukru, to może spróbujesz słodzenia naturalnym miodem? Mleko również nada kawie naturalnej słodyczy. Zamiast dodawać cukier do czarnej herbaty, możesz spróbować jakiejś innej, np. ekologicznej, ziołowo–owocowej OXY Tea BIO, która pobudza metabolizm, oczyszcza organizm i wspomaga trawienie. A do tego pysznie smakuje!

Wpisz tu tekstową alternatywę dla obrazka

Jedz co 3–4 godziny

Regularne jedzenie sprawia, że Twój organizm otrzymuje potrzebną mu energię przez cały dzień! Dzięki temu może ją na bieżąco zużywać i nie magazynuje jej w postaci tkanki tłuszczowej. Idziesz do pracy na cały dzień? Pamiętaj o tym, żeby dzień wcześniej lub z samego rana przygotować sobie jakiś prosty posiłek, który możesz zapakować do pudełka i zjeść podczas przerwy.

Naucz się odróżniać głód od pragnienia

Czy wiesz o tym, że bardzo często mylimy głód z pragnieniem? Następnym razem, kiedy poczujesz się głodny, zrób mały test – wypij szklankę wody, poczekaj 10 minut i zobacz, co się stanie. Być może ochota na jedzenie przejdzie? Oczywiście stosuj to tylko w sytuacjach, kiedy dopadnie Cię głód, którego nie umiesz sobie racjonalnie wytłumaczyć – np. godzinę po obfitym obiedzie. Ten sam sposób możesz przetestować w sytuacji, w której rozważasz dokładkę ;)

Wpisz tu tekstową alternatywę dla obrazka

Wyposaż się w zdrowe przekąski

Orzechy, suszone owoce, (ale takie bez dodatku cukru!) świeże owoce, (pamiętaj, że najlepiej jeść je w pierwszej połowie dnia, bo wtedy metabolizm jest szybszy niż wieczorem i organizm przekształca cukry proste z owoców w energię, czego nie robi tak sprawnie wieczorem) czy warzywa pokrojone w słupki (możesz je maczać w jogurtowym sosie). Smacznego!

Widzisz, jakie to proste? Na równie prostych i łatwych do wprowadzenia w życie zasadach opiera się Dieta OXY – z nią nawet nie zauważysz, że jesteś na diecie, a efekty pojawią się szybciej, niż myślisz!

Schudnij z dietą opartą na prostych zasadach!

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.