Bez względu na wiek, płeć, profesję – każdy chce schudnąć jak najwięcej, w jak najkrótszym czasie. Na forach internetowych wśród odchudzających się króluje pytanie: ile udało Ci się schudnąć w tydzień? A ile w miesiąc? No właśnie, jak to jest z tym odchudzaniem? Ile można, a ile powinno się schudnąć w ciągu 4 tygodni?

Indywidualne tempo

Proces odchudzania z jednej strony następuje podobnie u każdego z nas, a z drugiej powinien być rozpatrywany indywidualnie, gdyż ma na niego wpływ wiele cech osobniczych.

Rekomendowane przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) tempo utraty masy ciała to 0,5 – 1,0 kg tygodniowo. Miesięcznie można więc utracić w granicach 2 – 4 kg. Oczywiście znajdą się i takie osoby, które w tym czasie schudną mniej lub więcej. Od czego to zależy?

dieta w miesiac

Wiek

Niestety, ale tempo przemiany materii wraz z wiekiem ulega spowolnieniu, także im więcej wiosen mamy za sobą, tym może być nam trudniej schudnąć. Nie ma więc na co czekać, tylko zacząć odchudzanie już dziś! ;)

Płeć

Mamy dobrą wiadomość dla… Panów! To Wam zdecydowanie łatwiej schudnąć niż płci pięknej. Dlaczego tak jest? Mężczyźni mają zazwyczaj więcej tkanki mięśniowej niż kobiety, a co za tym idzie, szybszy metabolizm.

dieta w miesiac

Początkowa masa ciała i jego skład

Im większa wartość na wadze, tym szybsza utrata masy ciała. Ma to zastosowanie w sytuacji, gdy w składzie ciała dominuje tkanka tłuszczowa. Im mniej tkanki tłuszczowej, tym trudniej zgubić każdy kolejny jej gram. Także z każdym kolejnym tygodniem na diecie efekty mogą być coraz mniej “spektakularne”.

Stan zdrowia

Wszelkie problemy zdrowotne mogą mieć wpływ na poziom metabolizmu, a tym samym tempo utraty masy ciała. W szczególności dotyczy to nieprawidłowości w gospodarce hormonalnej. Dla przykładu: w niedoczynności tarczycy mamy do czynienia ze znacznym spowolnieniem metabolizmu, skutkiem czego jest przyrost masy ciała, a później trudniejsza niż zazwyczaj (ale do pokonania) droga do wymarzonej sylwetki.

ile schudne w miesiac

Ilość zatrzymanej w organizmie wody

Im wyższy jej poziom tym bardziej spektakularny efekt w pierwszy tygodniu odchudzania. To woda odpowiada za “godne podziwu” wyniki utraty 2, 3 a nawet 5 kg w pierwszych dniach stosowania diety. Warto jednak pamiętać, że docelowo najważniejsza jest utrata tkanki tłuszczowej. Dlatego do wyników uzyskanych na początku należy podejść z przymrużeniem oka.

Podejmowane w przeszłości próby odchudzania

Im więcej ich było tym gorzej. Każda kolejna próba zdaje się trudniejsza, a na jej efekty trzeba czekać dłużej. Dzieje się tak dlatego, że niestety, ale stosowanie diety, a w szczególności niedopasowanej indywidualnie, wpływa na spowolnienie tempa przemiany materii. Każda następna dieta spowalnia ją coraz bardziej… Jaki z tego wniosek? Lepiej się przyłożyć i zastosować dietę raz, a dobrze! No i na zawsze.

ile schudne w miesiac

Sumienne stosowanie diety

Czyli 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, aż do uzyskania postawionego sobie celu. Niestety, ale dużo osób traktuje dietę jak pracę – od poniedziałku do piątku, a potem weekend – hulaj dusza, piekła nie ma! Niestety, ale takie podejście skutecznie zmniejsza szansę nawet na utratę 0,5 kg tygodniowo, gdyż to co uda się osiągnąć w tygodniu, zostaje “odrobione” podczas weekendu.

Rodzaj diety

Im lepiej dopasowana tym większe szanse na regularną, cotygodniową utratę kilogramów. Zastosowanie diety 1000 kcal, którą stosowała ciocia, przyjaciółka i sąsiadka nie gwarantuje takich samych efektów u Ciebie, a wręcz przeciwnie. Spowolni metabolizm, a głodówka skończy się napadem na spiżarnię. Dieta powinna być dostosowana do danego organizmu. Dlatego dobierając dla Ciebie Dietę OXY bierzemy pod uwagę wiek, wzrost, płeć, aktywność fizyczną, a nawet wyniku testu psychometrycznego. Daje to gwarancję systematycznej utraty kilogramów i możliwie najszybszej drogi do wymarzonej sylwetki.

Wpisz tu tekstową alternatywę dla obrazka

Obecność aktywności fizycznej

Wbrew pozorom ćwiczenia fizyczne niekoniecznie wpływają na lepsze wyniki na wadze, ale w składzie ciała już tak. A czy nie na tym powinno nam zależeć najbardziej? Rekompozycja czyli zmniejszenie poziomu tkanki tłuszczowej i wzrost ilości tkanki mięśniowej pozwala na wysmuklenie sylwetki i wzrost tempa metabolizmu. Masa ciała może zmienić się więc niewiele (mięśnie trochę ważą!), ale obwody zmniejszą się nawet o kilka centymetrów.

Schudnij w tempie najlepszym dla siebie!

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

Podsumowanie artykułu:
Ile można schudnąć w miesiąc? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Każdy z nas jest inny, wyjątkowy i niepowtarzalny. Na tempo odchudzania ma wpływ szereg czynników. Dla jednej osoby maksymalna wartość może wynosić 2 kg, a dla innej 6 kg. Nie należy więc porównywać osiąganych wyników między sobą, tak jak lubimy to robić w gronie przyjaciół, czy na forach internetowych. Często wpływa to na spadek motywacji i wzrost frustracji, gdyż komuś udało się schudnąć tyle i tyle więcej niż nam. Należy więc skupić się wyłącznie na sobie, swoim ciele i swoich efektach.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.