Przed Tobą wyjazd na wakacje lub weekendowy wypad za miasto? Z jednej strony bardzo się cieszysz, z drugiej nie do końca masz ochotę na obiad składający się z zestawu z colą i frytkami. Wcale nie jesteś na niego skazany! :) Specjalnie dla Ciebie przygotowałam propozycje aż 5 zdrowych przekąsek, które idealnie sprawdzą się w podróży.

Zdrowe odżywianie jest możliwe w każdych warunkach

Wszystkie przygotowane przeze mnie przepisy są bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Zwróć uwagę na to, żeby dobrze zapakować przekąski na podróż – przydadzą się szczelne pudełka (w sklepach dostępne są nawet śniadaniówki ze specjalnym wkładem chłodzącym, który sprawia, że jedzenie zachowa świeżość na dłużej) lub woreczki na żywność, a także jednorazowe sztućce.

zdrowe przekaski na podroz

WARZYWA Z DIPEM JOGURTOWYM (około 160 kcal)

Składniki:

  • papryka czerwona, ½ sztuki

  • marchew, sztuka

  • jogurt naturalny 2% tłuszczu, 4 łyżki

  • wybrane przez Ciebie dodatki: np. ząbek czosnku, szczypiorek, pietruszka, bazylia (ilość wg uznania)

  • szczypta soli morskiej

  • szczypta pieprzu

Jeśli masz ochotę, możesz też wybrać inne warzywa, które po pokrojeniu nadadzą się do nabrania dipu, np. seler naciowy, kalarepa, ogórek itp. Kaloryczność nie ulegnie wielkiej zmianie.

Sposób przygotowania:

  1. Warzywa pokroić w słupki
  2. Jogurt wymieszać z wybranymi przez Ciebie dodatkami, solą i pieprzem.
  3. Warzywa jeść maczając w dipie

zdrowe przekaski

SMOOTHIE Z KIWI (około 170 kcal)

Składniki:

  • kiwi, 2 sztuki

  • pół banana

  • garść szpinaku (około 25 gramów)

  • woda (ilość wg uznania, aż uzyskasz odpowiednią dla Ciebie gęstość smoothie)

Sposób przygotowania:

  1. Zblendować wszystkie składniki, przelać do butelki i szczelnie zamknąć

zdrowe przekaski

SAŁATKA MAKARONOWA (około 320 kcal)

Składniki:

  • makaron pełnoziarnisty świderki, 70 gramów

  • ogórek gruntowy, sztuka

  • rzodkiewka, 2 sztuki

  • szczypiorek, łyżka

  • ser feta, plaster

  • jogurt naturalny 2% tłuszczu, 1,5 łyżki

  • szczypta pieprzu i soli do smaku

Sposób przygotowania:

  1. Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu
  2. Przygotować dip: ogórka i rzodkiewkę zetrzeć na tarce, a szczypiorek posiekać, wymieszać warzywa z rozgniecioną fetą i jogurtem.
  3. Makaron wymieszać z dipem

zdrowe przekaski

CIASTKA MUSLI (około 240 kcal)

Składniki:

  • banan, ½ sztuki

  • płatki owsiane, 2 łyżki

  • żurawina suszona, łyżka

  • orzechy włoskie, 2 sztuki

Sposób przygotowania:

  1. Banana rozdrobnić widelcem.
  2. Dodać resztę składników.
  3. Uformować małe kulki wielkości orzecha włoskiego, położyć na blaszkę z papierem do pieczenia i ręką zdusić do formy okrągłego ciastka.
  4. Piec w piekarniku nagrzanym do 150°C przez 10 minut, po czym przewrócić ciastka na drugą stronę i piec przez kilka minut aż do zarumienienia.

PASTA POMIDOROWA Z FETĄ (około 400 kcal)

Składniki:

  • suszone pomidory, 5 sztuk

  • ser feta, plaster

  • oliwa z oliwek, łyżeczka

  • pieprz i suszona bazylia do smaku

Sposób przygotowania:

  1. Wszystkie składniki zmiksować na gładką konsystencję.
  2. Gotową pastę użyć do przygotowania kanapek (z pełnoziarnistego chleba, z dodatkiem ulubionych warzyw) lub spożywać w warzywami pokrojonymi w słupki (np. marchewką, papryką, ogórkiem, czy selerem naciowym)

Widzisz, jakie to łatwe? :) Z Dietą OXY będziesz jeść zdrowo i do syta każdego dnia – na wakacjach i w pracy, w domu i w podróży – a efektami w postaci pięknej i szczupłej sylwetki cieszyć się szybciej, niż myślisz!

PS: Posiłki na cały dzień w Diecie OXY możesz ugotować w mniej, niż 28 minut. Sama zobacz film! :)

OSIĄGNIJ SWÓJ CEL Z DIETĄ, KTÓRA SPRAWDZI SIĘ NAWET W PODRÓŻY!

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.