Decyzja o przejściu na dietę to coś, za co będziesz sobie dozgonnie wdzięczny – zwłaszcza, jeśli wybierzesz najskuteczniejszą dietę, jaką jest Dieta OXY – która jest indywidualnie dopasowana do Twojej osobowości, a jej przepisy są naprawdę pyszne i sycące! Jeśli się na nią zdecydujesz, otrzymasz gotowy plan żywieniowy, dzięki któremu swoją wymarzoną sylwetkę osiągniesz szybciej, niż myślisz. Jeśli jednak jeszcze bardziej chcesz zwiększyć jej skuteczność – przygotowałam dla Ciebie listę zdrowych nawyków związanych z odżywianiem, które warto sobie przyswoić – czasami nie zdajemy sobie bowiem sprawy z tego, jak istotne one są!

skuteczna dieta

Skuteczna dieta to nie tylko odpowiednie dobranie kalorii – liczą się też inne czynniki:

1. Jedz śniadanie: być może już o tym słyszałeś, ale… wiele osób nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, że śniadanie to taki element planu diety, którego w żadnym wypadku nie wolno nam pominąć! W pracy dietetyka niejednokrotnie spotkałam się z argumentami typu: “rano nie mam czasu” lub “po przebudzeniu nie czuję się głodny”. Prawda jest jednak taka, że jeśli chcemy, aby nasza dieta była skuteczna, to w żadnym wypadku nie możemy śniadania nie zjeść. Dlaczego jest ono takie ważne? Udowodniono, że osoby, który jedzą ten posiłek, szybciej chudną, mają lepszy metabolizm, oraz lepsze wyniki w szkole i pracy, ponieważ śniadanie pozytywnie wpływa on na pamięć i koncentrację. Jeśli nie wiesz, jak przygotować swój najważniejszy posiłek w ciągu dnia → z pomocą przychodzi Dieta OXY

dobre nawyki zywieniowe

2. Ogranicz spożywanie soli: sól bierze udział w wielu ważnych procesach zachodzących w naszym organizmie, dlatego też jej spożycie jest dla naszego zdrowia niezbędne, ale tylko w odpowiednich ilościach! Zalecaną dzienną dawkę niezwykle łatwo przekroczyć i najprawdopodobniej – niestety – większość z nas to robi. Jak nadmiar soli szkodzi naszemu organizmowi? Zaburza on gospodarkę hormonalną, utrudnia pracę nerek, obciąża układ krążenia i pokarmowy. Dodatkowo, sól zatrzymuje wodę w komórkach i spowalnia metabolizm, a także zwiększa uczucie pragnienia, które często próbujemy ugasić słodzonymi napojami. Wszystko to kosztować nas może kilka nadprogramowych kilogramów. Pamiętaj więc o tym, żeby unikać spożywania gotowych dań, np. takich do podgrzania w mikrofalówce i fastfoodów – są one prawdziwą kopalnią soli! Gotując samodzielnie, np. z przepisów z Diety OXY, postępuj zgodnie z zaleceniami i nie zapominaj o tym, że “szczypta” oznacza naprawdę niewielką ilość soli!

3. Zadbaj o swój sen: na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że sen nie ma wielkiego wpływu na skuteczną dietę, jednak nic bardziej mylnego! Podczas snu nasz organizm odpoczywa i regeneruje się, dzięki czemu może prawidłowo funkcjonować, między innymi wydzielać odpowiednie ilości hormonów do krwiobiegu. Kiedy mu go zabraknie, zaburzona zostaje nasza gospodarka hormonalna – co może spowodować zwiększenie masy ciała. Oprócz tego, kiedy jesteśmy niewyspani, rośnie nasz apetyt i czujemy się przygnębieni (bo brakuje nam energii), w związku z czym bardzo często łamiemy nasze postanowienia i sięgamy po słodycze i inne niezdrowe przekąski. Przeciętny człowiek, żeby się zregenerować, potrzebuje 6–8 godzin snu, ważna jest jednak nie tylko jego długość, ale też jakość! Zadbaj więc o higienę snu: temperatura powietrza panująca w pokoju nie powinna być za wysoka (najlepiej, żeby było to mniej niż 20 stopni – lepiej przykryć się dodatkowym kocem, niż podkręcić ogrzewanie!), przed położeniem się powinniśmy wywietrzyć sypialnię i odłożyć wszystkie urządzenia elektryczne na bok (oglądanie filmu w łóżku zdecydowanie obniża jego jakość!)

najskuteczniejsza dieta

4. Skoncentruj się na posiłku i delektuj się nim! Pamiętaj o tym, że jedzenie ma być przyjemnością, nie katorgą. Występuje jednak zależność pomiędzy skutecznością diety, a sposobem spożywania posiłków. Kiedy jemy zdekoncentrowani, np. oglądając telewizję, wysoce możliwe staje się to, że sięgniemy po dokładkę lub jakąś dodatkową, niezdrową przekąskę, jak batonik, czy chipsy. Najlepiej więc zjeść z dala od ekranu i bez pośpiechu. Jedzenie smakuje jeszcze bardziej, kiedy skupiasz na nim uwagę!

5. Przygotuj się do robienia zakupów: w tym miejscu chciałabym zwrócić Ci uwagę na dwie rzeczy:

  • na zakupy idź z listą

  • nie rób zakupów będąc głodnym!

Niedopilnowanie tych dwóch elementów może spowodować, że kupisz więcej produktów, niż potrzebujesz, a część z nich może okazać się niezdrowa – wyobraź sobie, że dosłownie skręca Cię z głodu, prawdopodobnie nie będziesz miał wtedy ochoty na gotowanie, tylko sięgniesz po gotowe danie do podgrzania w mikrofalówce, albo po niezdrową przekąskę! Brak listy = nieprzemyślane zakupy (a te zakończyć się mogą zmarnowaniem i wyrzuceniem niektórych produktów) i większe koszty. Czy wspominałam już, że po zalogowaniu się na swoje konto Diety OXY otrzymasz dostęp do wygenerowanej automatycznie listy zakupów zgodnej z Twoim jadłospisem?

skuteczna dieta

6. Czytaj etykiety niektóre produkty mogą sprawiać wrażenie zdrowych i dietetycznych, a tak naprawdę nimi nie są. Nie ufaj więc słowu “fit” w nazwie, tylko sprawdź skład! Producenci żywności stosują różne sztuczki, żeby nakłonić nas do zakupu swoich produktów. Bądź więc świadomym konsumentem i pamiętaj, że jeśli coś na “zero cukru”, to prawdopodobnie ma dużo więcej tłuszczu i odwrotnie – “0% tłuszczu” oznacza dodatkowy cukier. Uważaj na to! Sprawdzanie składów i etykiet powinno być nawykiem każdej osoby, której celem jest najskuteczniejsza dieta!

Rozpocznij swoją zmianę z planem diety ułożonym specjalnie dla Ciebie

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.