Nie narzekasz na brak apetytu, a mimo wszystko Twoje odbicie w lustrze sugeruje coś zupełnie innego? Może czas pomyśleć o przejściu na dietę… na przytycie? Zanim się jednak na to zdecydujesz, warto zastanowić się nad podłożem tego problemu – podejmowanie ważnych decyzji, a taka o rozpoczęciu diety z pewnością zalicza się do tych kategorii – powinno być świadome. Kiedy lepiej rozumiemy podłoże naszych problemów, wtedy łatwiej nam z nimi walczyć.

Waga zapisana w genach?

Często słyszy się o tym, że geny mają duży wpływ na to, jak wyglądamy. Jest w tym sporo prawdy, warunkują one bowiem budowę ciała – czyli nasz somatotyp. Jeśli szukasz skutecznej diety, żeby przytyć, to prawdopodobniej jesteś typem ektomorfika.

dlaczego nie moge przytyc

Przyjrzyjmy się jednak temu z bliska. Jakie są cechy charakterystyczne dla takiej sylwetki?

  • bardzo niski poziom tkanki tłuszczowej
  • mało rozwinięta masa mięśniowa
  • przyspieszony metabolizm – możliwe, że jest on spowodowany nadczynnością hormonów tarczycy
  • szczupłe ramiona, barki i biodra
  • płaska i wąska klatka piersiowa
  • szczupła twarz
  • ektomorficy często są przygarbieni – ich mięśnie są zwyczajnie za słabe i za mało napięte, żeby utrzymać ich “w pionie”

Pamiętaj, że nie wszystkie z wymienionych podpunktów muszą Cię dotyczyć, żebyś nadal zaliczał się do tej kategorii. Tworzą one bowiem charakterystykę idealnego modelu ektomorfika – większość z nas jest kombinacją dwóch typów, z przeważającymi cechami jednego z nich.

Co i jak jeść, żeby przytyć?

  1. Po pierwsze: jedz więcej i częściej. Zaplanuj 4–5 posiłków w ciągu dnia i pamiętaj o tym, żeby każdy z nich był trochę większy niż dotychczas. Potrzeba Ci więcej kalorii! Drobna uwaga – podjadanie pomiędzy posiłkami nie jest dobrym pomysłem – podkręci to tylko Twój (i tak już za szybki) metabolizm.

  2. Po drugie: postaw na dietę bogatą w węglowodany i białka – to Twoi najwięksi sprzymierzeńcy w walce o wymarzoną sylwetkę! W Diecie OXY uwzględniamy te czynniki i każdego dnia dostarczamy gotowe przepisy bogate we wszystkie potrzebne Ci substancje odżywcze.

  3. Po trzecie: wybieraj naturalne, nieprzetworzone produkty, które bogate są w witaminy i minerały. Unikaj również cukrów prostych obecnych np. w słodyczach. Spożywanie tego typu rzeczy może spowodować pojawieniem się tzw. oponki na brzuchu, która będzie szczególnie widoczna w kontraście z resztą szczupłego ciała.

Dlaczego nie moge przytyc

Czy możesz zrobić dla siebie coś jeszcze?

Oprócz odpowiednich nawyków żywieniowych, bardzo duży wpływ na naszą wagę może mieć jeszcze styl życia. Osoby mające szczególny problem z nabraniem dodatkowych kilogramów często narażone są na wahania hormonalne (wiąże się to z metabolizmem i tarczycą, o czym wspominaliśmy już wcześniej). Czynniki takie jak niedobór snu i stres powodują zwiększenie tych “huśtawek”, a co się z tym wiąże – dodatkową utratę wagi. Postaraj się więc planować swój dzień tak, znaleźć czas na sen i ograniczyć czynniki stresogenne, które dla Ciebie mogą być szczególnie szkodliwe.

Rozpocznij swoją zmianę z dietą ułożoną specjalnie dla Ciebie

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

Podsumowanie artykułu:
Chciałbyś przytyć, a nie możesz? Nie martw się – nie tylko Ty zmagasz się z tym problemem. Wynikać on może z wielu czynników, związanych z genami, hormonami, nawykami żywieniowymi i stylem życia. Odpowiednio ułożona dieta, taka jak Dieta OXY., jest idealnym rozwiązaniem także i dla Ciebie. Dołącz do nas już dziś i przekonaj się o tym sam!

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.