Podjadanie jest złe, tutaj nie powinniśmy mieć żadnych wątpliwości. Bywają jednak takie momenty, gdy po prostu nie możesz się powstrzymać. Po co wówczas sięgnąć, aby nie zaprzepaścić diety? Poznaj gotowe propozycje na zdrowe przekąski między posiłkami do 100 i 200 kcal.

niskokaloryczne przekaski

Jak podjadać, to coś zdrowego

Podjadanie między posiłkami może zdarzyć się każdemu. Ważne jest wówczas, aby sięgnąć po produkty, które są zdrowe, a ich spożycie nie będzie miało znaczącego wpływu na efekty diety.

Jak komponować niskokaloryczne przekąski?

  • Sięgaj po owoce i warzywa. W swoim składzie mają dużo wody i błonnika, więc do nawodniają organizm, wzmacniają uczucie sytości, są bogate w składniki odżywcze. Można przygotować je w formie smoothie bądź sałatki z jogurtowym sosem.

  • Można wybrać też orzechy lub suszone owoce – tutaj warto być ostrożnym. Produkty te są dosyć kaloryczne, więc powinniśmy ograniczyć się do kilku sztuk.

  • Warto rozważyć nabiał: naturalny jogurt, maślanka, czy kefir to sycąca przekąska. Kanapka z pełnoziarnistego chleba z hummusem/ pastą z awokado i dodatkiem warzyw jest dozwolona, ale tylko jedna!

Niskokaloryczna zdrowa przekąska

Niskokaloryczne przekąski około 100 kcal

  1. 2 kromki chrupkiego pieczywa z wiejskim serkiem i szczypiorkiem
  2. Łyżka orzechów laskowych lub garść pistacji lub 5 suszonych śliwek
  3. Owoce do 100 kcal: pomarańcza, duże jabłko, gruszka, mały banan, 3 mandarynki
  4. Smoothie: ½ jabłka + garść truskawek + garść szpinaku + woda
  5. 1 szklanka maślanki naturalnej z dodatkiem OXY Froot (1 łyżka)

zdrowe przekaski

Zdrowe przekąski na diecie do 200 kcal

  1. Garść orzechów włoskich lub nerkowców
  2. Kromka chleba z gucamole i plasterkami pomidora
  3. Serek wiejski (150 g) z oliwkami (10 sztuk) i świeżo mielonym pieprzem
  4. 2 marchewki pokrojone w słupki i pół papryki maczane w hummusie
  5. Żurawinowy koktajl OXY Shake:

zdrowe przekaski

Składniki:

  • 5 łyżek żurawiny liofilizowanej
  • 1 łyżeczka otrębów owsianych
  • 1 łyżeczka łuski babki jajowatej
  • 1 łyżeczka ksylitolu
  • 1 szklanka kefiru

Sposób przygotowania:

  • Do wysokiego naczynia wlać kefir.
  • Dodać żurawinę, otręby i ksylitol.
  • Zmiksować przy użyciu blendera na wysokich obrotach.
  • Bezpośrednio przed spożyciem dodać łuskę babki jajowatej.

Podsumowanie

Zdrowe czy niezdrowe, pamiętaj, że przekąski powinny być spożywane sporadycznie. Każdy produkt, który dodajesz do swojej diety to dodatkowe kalorie, które jeśli będą dodawane regularnie, mogą mieć wpływ na jej efekty i Twoją sylwetkę. Dlatego staraj się sięgać po nie nie częściej niż 1 – 2 razy w tygodniu. Obserwuj także swoją masę ciała (nie częściej niż 1 raz w tygodniu) i w razie potrzeby skonsultuj z dietetykiem.

Rozpocznij swoją zmianę z dietą ułożoną specjalnie dla Ciebie

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.