Pierwsze kroki w zmianie sposobu odżywiania masz już za sobą – przede wszystkim uświadamiasz sobie, że czas coś zmienić i decydujesz się na swoją przygodę z Dietą OXY. Znalezienie powodów dla których decydujemy się na zmiany jest niezwykle cennym momentem w sytuacjach pojawiającej się frustracji i zniechęcenia. Dlatego motywacja odgrywa kluczową rolę w realizacji każdego celu dietetycznego. Tylko jak jej szukać? Na czym ją budować? Poniżej znajdziesz 5 sposobów na znalezienie w sobie odpowiednich bodźców do zmiany.

1. Zadaj sobie ważne, ale to bardzo ważne pytanie: Po co chcę schudnąć i coś zmienić?

Wiele osób, kiedy postanawia coś zmienić, najpierw zastanawia się jak to zrobić zamiast po co chcą to zrobić. Zanim zaczniesz robić zakupy i kupować karnet na siłownię, znajdź chwilę czasu na refleksję i odpowiedz sobie na pytanie: po co chcę schudnąć. Odpowiedź możesz zapisać na kartce. Może być przydatna w chwilach zwątpienia i zniechęcenia. Naturalnie, przejście od razu do fazy i działanie bez zastanawiania się po co, też może być skuteczne, ale na krótko. I niestety właśnie dlatego w momencie pojawienia się kryzysu czy chwilowego zniechęcenia, wiele osób rezygnuje. Przypomnienie sobie wówczas celu i motywów podjęcia danej aktywności pomaga poradzić sobie z napotkanymi trudnościami i chwilowym kryzysem.

2. Zastanów się, co zyskasz na tu i teraz, a co na potem?

Myśląc o korzyściach, pomyśl co możesz zyskać już od razu (np. więcej energii) i co się zmieni w dłuższym czasie. Świadomość tego co możemy zyskać tu i teraz pozwala rozpocząć zmiany, a zdawanie sobie sprawy z tego co na potem pozwala wytrwać w podejmowanych działaniach.

Chce schudnąć

3. Następnie: ustal swój cel

Czy wiesz, że w licznych badaniach naukowcy potwierdzili, że częstą przyczyną porzucania diety i powrotu do dawnych nawyków, jest nieprawidłowo sformułowany cel na początku lub w ogóle jego brak? Ustalenie celu jest niezbędnym elementem każdego procesu zmiany. Pamiętaj, że cel musi być dla Ciebie konkretny i realny. Samo „Chcę schudnąć” nie wystarczy, bo jest zbyt ogólne. Pomyśl: O ile? W jakim czasie? „Chcę zdrowiej jeść” również warto doprecyzować: co to dla Ciebie oznacza? Po czym poznasz, że jesz zdrowiej?

4. Oprócz tego – nie stresuj się celem, pomyśl o czymś przyjemnym

Na pewno miałaś kiedyś tak, że tak bardzo się skoncentrowałaś na wykonaniu określonego zadania, że było to dla Ciebie wręcz stresujące i frustrujące. Oprócz wyznaczania celu i jego realizowania, koncentruj się również na uczuciu, jakie Ci towarzyszy po zjedzeniu zdrowego posiłku. Pomyśl o korzyściach jakie masz na tu i teraz w związku z innym sposobem jedzenia, jak się czujesz po zdrowszych posiłkach, ile masz energii i jak się zmienia Twój nastrój.

Motywacja na diecie

5. Na sam koniec pamiętaj – ważny jest plan działania

Odpowiednia motywacja i odpowiedni cel to połowa sukcesu, druga połowa – to dobry plan działania. Ważne, żeby wiedzieć nie tylko dokąd zmierzasz , ale również jak chcesz się tam dostać. Czyli pierwszy krok już za Tobą, teraz zadbaj o to, żeby robić kolejne i to w dobrym kierunku! Jeśli chcesz schudnąć np. 10 kg, pomoże Ci w tym dopasowana do Ciebie dieta i to jest Twój plan podstawowy. Pomyśl, co może być kolejnym krokiem w drodze do nowej sylwetki. Może również się w nim znaleźć aktywność fizyczna i inne postanowienia.

Rozpocznij swoją zmianę z dietą ułożoną specjalnie dla Ciebie

Chcesz dowiedzieć się więcej o Diecie OXY? Kliknij.

O autorce

Anna Janiszewska — Współtwórczyni Diety OXY. Dietetyk, absolwentka studiów Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Doświadczenie i umiejętności z zakresu żywienia człowieka zdobyła dzięki praktykom w szpitalach klinicznych, poradniach dietetycznych i placówkach żywienia zbiorowego.
Zamknij

Zrób darmowy test motywacyjny i…

poznaj swoją największą motywację, która wreszcie pozwoli Ci schudnąć.